Husregler - Fælles rengøring Oliversvej 3A

House rules - Shared cleaning Oliversvej 3A

English - See down below:

Dansk
Ifølge kontrakten skal alle beboerne udføre et fællesområde med nedenstående opgaver.
Beboerne bør oprette en egen fælles pengekasse, til indkøb af rengøringsmidler, støvsugerposer, toiletpapir, benzin osv.
Den fælles pengekasse er ikke en del af huslejen.
Områderne og Deres beboer - rum kan skiftes, hvis det er ønsket, dog skal området være gjort færdigt, før skiftet til anden beboer. 
Hvis der er manglende defineret opgaver, vil dette blive indskrevet i dette dokument og hermed gældende.

Ansvarlig beboere og områdeopdeling:
Følgende beboer - rum, har ansvar for nedenstående defineret område, ansvaret gør sig gældende dagligt ved fraflytning.
Hvis beboeren i givet område ikke overholder nedenstående rengøring og vedligehold, vil eksternt firma blive benyttet til udførelse af opgaven. Udgift til udførelsen, vil blive opkrævet af udlejer til områdeansvarlig beboer der har misligholdt aftalen og fratrukket beboers depositum ved fraflytning.

Område 1 ( Noevan - Rum 4: )

Område 2 ( Karen - Rum 3: )

Område 3 ( Patrik - Rum 5: )

Område 4 ( Jeppe - Rum 1: )

Område 5 ( Axel - Rum 2: )


Område 1: Køkken

Ansvar for rengøring, oprydning, reparationer, og vedligeholdelse af områderne, ansvar for at beboere rydder op efter brug.
Ansvar for rengøring og vedligeholdelse af området, reparationer, og at de andre beboere rydder op efter brug.
Indvendige ruder
Køleskab udvendig og indvendig
Opvaskemaskine udvendig og indvendig
Hoved rengøre vask

Holde vandhane afkalket indvendig udvendig
Rense bordene
Rense ovnen
rense komfur
Rense mikrobølgeovnen
Feje og vaske gulvet
Rense bag radiator
Rengøre skabene
Skift af lyspærer


Område 2: Stort toilet og lille toilet:

Stort toilet:
Ansvar for rengøring, oprydning, reparationer, og vedligeholdelse af områderne, ansvar for at beboere rydder op efter brug.

Indvendige ruder
Bad
Afløb

Toilet
Vask

Gulv og vægge
Bruserarmatur afkalkes indvendig og udvendigt
Skabe og spejl
Udluftnings blæser
Skift af lyspærer


Lille toilet:

Ansvar for rengøring og vedligeholdelse af området, reparationer, og at de andre beboere rydder op efter brug.
Indvendige ruder
Bad
Afløb

Toilet
Vask

Gulv og vægge
Bruserarmatur afkalkes indvendig og udvendigt
Skabe og spejl
Udluftnings blæser

Skift af lyspærer


Område 3 - Alle gang arealer, trappe samt bryggers:

Ansvar for rengøring, oprydning, reparationer, og vedligeholdelse af områderne, ansvar for at beboere rydder op efter brug.
Indvendige ruder

Ringeklokke

Vask og fejning af gulve og trappe
Rengøring af vægge
Skab og spejle
Pulterrum både oppe ved Rum 4 samt i entré
Udsmidning og bortskaffelse af al affald og skrald fra huset

Skift af lyspærer
Bryggers
Vaskemaskine og tørretumbler
Alt inventar


Område 4 - Stor have mod nord samt udestue:
Ansvar for rengøring, oprydning, reparationer, og vedligeholdelse af områderne, ansvar for at beboere rydder op efter brug.

Have er området fra havedøren på udestuen mellem sydlig have og nordlig have:
Udestue - ruder udvendig indvendig, gulve og inventar.
Alle udvendige ruder

Slå græs og fjerne ukrudt
Klippe træer, buske og hække
Holde hegnet rent
Skovle sne
Udsmidning og bortskaffelse af haveaffald

Skift af lyspærer udvendigt


Område 5 - Indkørsel, Garage og forhave:
Ansvar for rengøring, oprydning, reparationer, og vedligeholdelse af områderne, ansvar for at beboere rydder op efter brug.

Indkørsel og forhave er fra Oliversvej videre ind til garagen, carport, haverne foran hoveddørene, haven til og med Brøndbyøstervej hen til udestuens sydlige havedør.
Udvendige ruder på området
Udestues vinduer
Garagen samt taget på garagen
Slå græs og fjerne ukrudt
Klippe træer, buske og hække også hækken ud til brøndbyøstervej og fortovet
Holde hegnene
Skovle sne
Udsmidning og bortskaffelse af haveaffald

Skift af lyspærer udvendigt
Vedligeholde og hente post i postkassen og smide reklamer ud.


English

According to the contract, all residents must perform a common area with the tasks below.
Residents should set up their own common cash register for purchasing cleaning products, vacuum cleaner bags, toilet paper, gasoline, etc.
The common cash register is not part of the rent.
The areas and your resident - room can be changed if desired, however, the area must be completed before changing to another resident.
If there are missing defined tasks, this will be recorded in this document and hereby applies.


Responsible residents and area division:
The following resident - room is responsible for the area defined below, the responsibility applies daily upon moving out.
If the resident in a given area does not comply with the cleaning and maintenance below, an external company will be used to carry out the task. The cost of the execution will be charged by the landlord to the area responsible resident who has breached the agreement and deducted from the resident's deposit upon moving out.


Area 1 ( Noevan - Room 4: )

Area 2 ( Karen - Room 3: )

Area 3 ( Patrik - Room 5: )

Area 4 ( Jeppe - Room 1: )

Area 5 ( Axel - Room 2: )


Area 1: Kitchen

Responsible for cleaning, tidying up, repairs, and maintenance of the areas, responsible for residents cleaning up after use.
Responsible for cleaning and maintaining the area, repairs, and for other residents cleaning up after use.
Interior windows
Fridge outside and inside
Dishwasher outside and inside
Mainly clean sink
Keep faucet descaled inside and outside
Clean tables
Clean oven
Clean stove
Clean microwave
Sweep and wash floor
Clean behind radiator
Clean cabinets
Change light bulbs


Area 2: Large toilet and small toilet:

Large toilet:
Responsible for cleaning, tidying up, repairs, and maintenance of the areas, responsible for residents cleaning up after use.

Interior windows
Bathroom
Drain

Toilet
Sink

Floor and walls
Shower fixture descaled inside and outside
Cabinets and mirror
Ventilation fan
Change light bulbs


Small toilet:

Responsible for cleaning and maintenance of the area, repairs, and for other residents cleaning up after use.
Interior windows
Bathroom
Drain

Toilet
Sink

Floor and walls
Shower fixture descaling inside and out
Cabinets and mirror
Ventilation fan

Replacement of light bulbs


Area 3 - All hallways, stairs and utility rooms:

Responsible for cleaning, tidying up, repairs, and maintenance of the areas, responsible for residents cleaning up after use.
Interior windows
Doorbell

Washing and sweeping of floors and stairs
Cleaning of walls
Cabinets and mirrors
Storage room both upstairs at Room 4 and in the entrance
Disposal and disposal of all waste and garbage from the house

Replacement of light bulbs
Bridgers
Washing machine and dryer
All furnishings


Area 4 - Large garden to the north and conservatory:

Responsible for cleaning, tidying up, repairs, and maintenance of the areas, responsible for residents cleaning up after use.

Garden is the area from the garden door on the conservatory between the southern garden and the northern garden:
Conservatory - windows outside and inside, floors and furnishings.
All exterior windows
Mow grass and remove weeds
Trim trees, bushes and hedges
Keep fence clean
Shovel snow
Disposal and disposal of garden waste
Change light bulbs outside


Area 5 - Driveway, Garage and front garden:
Responsible for cleaning, tidying up, repairs and maintenance of the areas, responsible for residents cleaning up after use.

Driveway and front garden are from Oliversvej further into the garage, carport, gardens in front of the front doors, the garden up to and including Brøndbyøstervej to the conservatory's southern garden door.
Exterior windows in the area
Conservatory windows
The garage and the roof of the garage
Mow grass and remove weeds
Cut trees, bushes and hedges, including the hedge to Brøndbyøstervej and the sidewalk
Maintain the fences
Shovel snow
Disposal and disposal of garden waste
Replace light bulbs outside
Maintain and collect mail in the mailbox and throw out advertisements.